Älsklings lillebror 4 år!

Skrivet av Mie <3 Fick tårar i ögonen!


För 4 år sedan satt jag vid en kuvös på neonatalen och tittade på ett litet knyte - ett 1,4 kg litet knyte. Slangar och maskiner som pep. Apparater som övervakade denna lilla nya, alldeles förtidigt födda kropp. En liten gosse som jag inte visste skulle klara sig. Långt svart hår täckte hans huvud. Kroppen var luden av fjun som fullgångna barn inte har.

Han var så liten så liten och där satt jag med tårarna rinnandes över kinderna medan jag tyst nynnade "vem kan segla för utan vind". Min hand lätt vilandes på hans lilla kropp. Inte för hårt, så att han fortsatte andas. Täckte nästan hela honom. Den enda kontakt vi kunde ha. Hur jag undrade hur hans liv skulle bli - om han nu fick ha sitt liv kvar...om jag skulle få behålla honom.

Jag fick behålla honom! I förrgår fyllde han 4 år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0