en dikt av mie om min älskade lillebror. gråter du inte när du läser den så inser du inte vad det faktiskt innebär. jag älskar dig neo!

Ibland ser jag Dig titta på andra
När de kan det Du inte kan
Du skrattar åt att de springer runt
Sen ser jag sorgen i Dina ögon
När Du vet att Du inte kan

En stund viker Din blick till nåt annat
En stund av tanke över hur det är
Du tittar åt ett annat håll
-"Mamma, kan jag få en glass?"

Om det var så att glass hjälpte
Skulle jag ge Dig all världens glass
Du får ändå en glass
Vi kan gå därifrån
Vi behöver inte titta på och minnas
Vad Du inte kan
Vi kan fly en kort sekund med en glass

Hemma kan vi inte fly mer
En liten syster har kommit
Nu kan hon vad Du inte kan
Jag ser att Du tittar på henne och skrattar
Sen ser jag sorgen i Dina ögon
När Du vet att Du inte kan

Det händer att Du blir ledsen och gråter
Men Du vänder sorgen mot nåt annat
-"Dumma tåget" säger Du
Jag är så ledsen att jag inte kan hjälpa Dig
Mitt lilla barn, jag gråter när Du gråter

Kommentarer
Postat av: s

Gud vilken fin dikt!

Får man fråga vad det är med din lillebror?:( Sjukt söt är han iaf. Hoppas allt är bra med dig å din familj!

2010-05-12 @ 23:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0