Ibland får man må lite sämre

Dags för ett sånt där långt inlägg. Sitter nu hemma bredvid min fina bror och leker med små legogubbar, sånna där gubbar som absolut inte har några problem, de har inte ens ett liv utan det är vi människor som styr deras små legoliv, hur de ska se ut, vart de ska bo, vad de ska jobba med, allt. Och nästa dag, ja då är allt annorlunda för den lilla legogubben. Igår var ingen bra dag för mig, jobbet var kaos och allt annat var kaos, jag ville inte äta på hela dagen, jag ville inte dricka på hela dagen, något var inte som det skulle. Igårkväll mådde jag sådär lite halv bra, ni vet när det är blött och glansigt i ögonen och det ända man vill är att komma bort från allting, stänga av allt, mobilen, datorn, hjärnan och kroppen. Skolan pressar mig hela tiden, inte bara det, jobbet är en del i detta, vänner är en del i detta. Jag kan inte dela upp vad som är viktigare än annat, allt är viktigt för mig, allt verkligen allt och allt överbelastas i mitt huvud så den snart kommer sprängas, jag vet inte om det är någon som kännt som jag, att man bara vill bort, inte dö men bort, från den vardagen man har idag, den blir för enformlig och jobbigt ibland. Jag har fina vänner som stöttar mig till tusen, och då menar jag till tusen men sen finns det även dom här elaka människorna, de som absolut inte har något hjärta för något öre, de som sviken och gör en illa, sånna gillar inte jag, vänner man tror var äkta men visade sig inte vara det. Jag skiter i dom fullkomligt, sånna ska man inte lägga ner tid på, det är det riktiga vännerna som betyder något som man ska bry sig om. Men ibland vill jag ändå bry mig om de elaka, för jag ser inte meningen med att vara elak ochh därför tror jag inte dom är det med flit. Allt snurrar runt huvudet, killar är inget jag vill ha att göra med för tillfället, jag vill vara med min familj och mina vänner, få dom att må bra i första hand sen kan jag fokusera på killar. Blev hemma idag för att varva ner från allt, det behövde jag. Som tur är är båda mina syskon och min pappa hemma också, vi ska snart ut i snön och leka, som de små barnen gör, ni vet dom som absolut inte har några problem, kanske något men inte större än att någon leksak gått sönder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0