när man ändå inte har annat för sig

"vänskap är något utan det finaste jag vet. så därför är ni (du) det finaste jag vet" ett stycke ur låten jag och denice gjorde för ett par år sedan. om ni alla bara skulle sätta er och tänka, för max fem minuter, på era vänner, vilak dom äkta är, de falska och vilka ni är redo för att offra allt för då kommer ni förstå vad jag menar. med åren har jag bara insett mer och mer vad vänskap är för världen och vad den är för mig. jag har kommit fram till att för mig är det allt men har tyvärr inte kommit på vad den är till världen. jag har ofta bara lagt mig ner i min säng och bara tänkt på hur underbara vänner är egentligen.

vänner är något man inte bara kan gå och plocka på gatan, det tar tid. jag har tre vänner som jag absolut inte plockat upp gå gatan och sedan kallat mina bästa vänner, nejnej! för 9 år sen vad en vän till mig på samma kollo som denice och under kollo tiden fick denice mitt nummer och playahead. hon började höra av sig och vi hade kontakt ett bra tag genom datorn innan vi träffades, kanske en månad eller två. efter dessa månader så träffades vi äntligen och vi började överdriva med pressar och annat skit och hur mycket vi älskade varandra när vi knappt kände varandra. men allt det där utvecklades och gjorde oss till beroende varelser. nu är jag beroende av denna tjej, hon får mig att må bra när jag mår som sämst. uder alla dessa 9 år har vi hunnit med en massa jävla skoj saker som, 8 kryssningar om jag inte minns fel, tre utlandsresor till italien, och ja, alla minnen kan jag tyvärr inte skriva här för det handlar om varje dag i 9 år.. men mycket har vi hunnit. vi är fortfrande vänner och har aldrig varken tjafsat eller bråkat med varandra och lär inte heller göra det.

bianca var den andra lille filuren jag träffade. jag kommer ihåg första gången jag träffade dig, det var i turinge för 6 år sen och jag och denice hade varit vid älvsjöbadet. efter det ville jag verkligen bli din vän, men jag märkte redan då att man bara inte kunde "vara din vän" man måste dela saker och verkligen känna en känsla för vänskap. det gjorde jag efter några månader, jag kände koppling mellan oss och vi kom överrens! och har även kommit på att man inte behöver dela utandsresor eller sånt för att vara bästa vänner, nejnej vi har minnen från sverige och det räcker. vi har heller aldrig bråkat jag och bianca och jag vet att vi aldrig kommer göra det heller!

emelie och jag var omedvetet på samma kollo för några år sen, när jag gick i fyran, vi hittade för några månader sen bilder som hon tagit på mig under kollot, lite komiskt menmen. vi träffades i alla fall något år senare genom gemensamma vänner och började smått umgås. vi var inte jätte nära vänner i början men det kom senare. vi umgicks inte så mycket ensamma bara vi, det var alltid någon annan med också som exempel bianca eller alina eller någon annan. men för tre år sen ungefär började vi bli nära vänner och det var då jag fick tillit för henne. i ettan på gymnasiet blev vi som tajtast och som sagt, den här tjejen har jag aldrig heller bråkat med.

det är egentligen sjukt men det har alltså tagit år för mig att få tillit till folk. men dom här tre tjejerna är mina absolut närmsta tjejerna jag någonsin haft och någonsin kommer ha och jag tror aldrig jag har älskat någon vän så mycket som jag älskar dessa. sen har jag självklart killkompisar som är nära vänner och som jag också älskar såklart.


till er, mina bästa

Kommentarer
Postat av: martina

fint skrivet ida. du borde vara en bra vän. men jag har en fråga hatar du verkligen andreas? saknar du honom inte?

2010-09-29 @ 18:36:36
Postat av: denice

tack för texten fina du! <33

2010-09-29 @ 19:19:54
Postat av: Jessi

Hej!



Har du nån gång haft komplex över något? Eller tyckt att du inte duger som du själv är?

Vi är 4 tjejer som vill förändra synen på dagens skönhets ideal, genom vårt projekt arbete vi gör under vårt sista år på gymnasiet. Välkommen till vår blogg! http://verklighetsguiden.blogspot.com

2010-09-29 @ 21:44:41
URL: http://verklighetsguiden.blogspot.com
Postat av: Emelie

Så fin text ida! Jag älskar dig min vän! <3

2010-09-30 @ 09:53:10
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0